persbericht 2013

Muziek op het erf

Actief bezig zijn met muziek voor (groot)ouders en (klein)kinderen.

Op zaterdag 8 juni a.s. wordt er door de werkgroep Natuurlijk Goeree Overflakkee van Sociëteit Rhetorica op het erf van Boerenhofstede Lust en Last , Kokseweg in Sommelsdijk, een muziekfeest georganiseerd voor mensen  van 4 tot 100 jaar.

Vanaf 13.30 uur zijn (groot)ouders en (klein)kinderen welkom, maar natuurlijk mogen er ook ooms, tantes en oppasburen met kinderen komen om samen actief bezig te zijn rond muziek en optreden. We starten om 14.00 uur in de "Grote Zaal” in het Koelhuis met

v  een Jeugdvoorstelling van Troupe A’dour waarin een pianiste en een actrice een muzikale vertelling brengen over  "de Olifant”, zie www.troupeadour.nl

Om 15.30 uur beginnen we met  de eerste serie workshops voor  5 volwassenen en 5 kinderen per groep. Om 16.30 uur volgt de tweede ronde en daarna drinken we even wat voor we om 17.30 uur met elkaar

v  een Galaconcert gaan geven. Wat we geleerd hebben gaan we nu samen laten horen op het podium van de "Grote Zaal”.

Na het concert, om ongeveer 18 uur, is er in de boomgaard

v  een maaltijd van pannenkoeken of soep met gildebrood en streekproducten als beleg.

?xml:namespace>

Men dient zich van te voren op te geven voor de workshops en kan er twee volgen. Vol is vol. Mensen die al bedreven zijn in het bespelen van een instrument worden aangemoedigd hun instrument mee te nemen en bij het Galaconcert mee te spelen.  (de muziek is te vinden op onze website). Natuurlijk mag iedereen deze dag verkleed komen en over de Rode Loper de zaal betreden.

?xml:namespace>

v  Workshop harp door Ghislaine Voorrecht, de deelnemers, ook die met geen enkele ervaring, begeleiden een muzikale vertelling op harpen.

v  Workshopviool door Govar Hamid, hij zal zijn enthousiasme voor de viool op de deelnemers overbrengen en ook beginners aan de strijkstok laten hangen.

v  Workshoptrompet door Evert Jan  Kreulen, hij leert de deelnemers een toontje mee te spelen op dit mooie instrument.

v  Workshopgitaar door Gerard Cleton uit Goedereede, heeft veel ervaring met jeugdgroepen.

v  Workshop slagwerk door Jasper Grootenboer, bekend door zijn deelname aan eilandelijke bandjes.

v  Workshop blokfluit door Elly Bakker, het bekende instrument voor beginners en gevorderden.

v  Workshop  AMVdoor Peter  van Deerse, hij leert u en de kinderen iets met het Orff-instrumentarium (o.a. xylofoons) en heeft de leiding bij het optreden.

?xml:namespace>

Natuurlijk moet de concertzaal er chique uitzien en daarom is er

v  de Workshop schilderen, waarbij steeds een volwassene met een kind samen een deftig portret maken dat de concertzaal zal sieren. Deze workshop wordt gegeven door Marjolijn Beuling.

In iedere workshop zal het lied aangeleerd worden dat gezamenlijk tijdens het Galaconcert uitgevoerd zal worden.

Kosten:  voorstelling, twee workshops en maaltijd samen 15 euro per persoon

Alleen de voorstelling bezoeken 7.50 euro

Twee workshops, het eten en het Galaconcert 10 euro. Kinderen en volwassenen betalen hetzelfde.

?xml:namespace>

Opgeven workshops en kaartverkoop voor deze dag bij Herman Maas, tel (0187) 611972, op de Open Dag van de muziekschool op 1 juni of  via de website. www.natuurlijkgoereeoverflakkee.nl

Voor meer informatie zie www.natuurlijkgoereeoverflakkee.nl